KELAS JAHIT TELEKUNG

Monday, February 6, 2012

PERJALANAN UMRAHKU...RIADAH




Subhanallah..Allahamdulillah..Allahuakhbar...

Zikir sambil mengatur langkah beriadah sekitar Taman Tasek Seri Gombak di pagi hari. Nak jogging dah tak larat jadi kak zai brisk walking saja. Ini persediaan jasmani untuk menambah stamina bagi menjalani aktiviti di Madinah dan Umrah di Makkah. Jumlah kilometer untuk sa'ei ialah 3.8, jadi kalau tak buat persiapan jasmani mau tercungap2 nanti. Sambil berjalan kita berzikir, dapat juga pahala.

Taman Tasek seri Gombak ini sangat menarik..ditengah2 ada tasik buatan manusia tapi kurang bersih sebab ada sampah yang mengalir ke dalamnya. Tapi ada pekerja yang membersihkan setiap hari. Cantiknya kawasan ini sebab berbukit dan ada lereng bersimen untuk kemudahan berjogging. Anak2 tangga dituruni dan didaki seolah2 Jabal2 di Tanah Suci...sanggupkah diri ini?
Kita tengok nanti.

5 comments:

  1. cantik pemandangan nye ya..nampak sunyi jugak..make sure ade kawan sama masa brisk walk..semoga selamat menjalani ibadah umrah dengan penuh kusyuk ya Zai..

    ReplyDelete
  2. Ni pemandangan sebelah atas, bila turun ke bawah mmg ramai especially warga mas. T kasih rosni..ada nak kirim doa ke?

    ReplyDelete
  3. wahhh akhirnya tertunai jugak impian kakzai nak kesana yer.. insyaallah.
    Memang betul, ketahanan stamina penting untuk kita disana nanti

    ReplyDelete
  4. Insyaallah Kak Zai, dipermudahkan segala urusannya di sana nanti.

    ReplyDelete
  5. salam... saya berada di sana pada 28Feb hingga 9 march 2012.. catatan saya di http://papamontel.blogspot.com ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...